Franco Moschino je zakladateľ módnej značky MOSCHINO, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 1983 a preslávil ju svojimi nápadmi, ktoré zahŕňali farby, občas aj výstrednosti. Netajil sa láskou k vílam, ktorými sa nechal inšpirovať pri tvorbe svojej prvej kolekcie. Veľmi rád kritizoval módny priemysel a veľa energie investoval do zvyšovania povedomia o spoločnosti a značke na začiatku 90. rokov.

 

Študoval výtvarné umenie a jeho láska k farbám ho dostala až k móde. Začínal ako nezávislý módny ilustrátor pre značku Versace.

Vytvorenie značky Moonshadow rýchlo viedlo k návrhom a výrobe módneho oblečenia podľa špecifických požiadaviek s názvom MOSCHINO. Neostal len pri móde, ale v roku 1987 prišiel na trh aj nový parfém.

Módne prehliadky boli svojské a modelky posielal na mólo v modeloch so slovnými hračkami na oblečení ako “Fashion is Full of Chic” alebo “Ready to Where?” či “Bull Chic”.

MOSCHINO sa preslávilo tým, že vytváralo luxusné módne oblečenie, ktoré bolo plné humoru a nezabudol do toho zakomponovať aj satiru a sviežosť v podobe uťahovania si z jeho kolegov dizajnérov. 

Po smrti Franca Moschino túto značku prevzala Rossella Jardini, ktorá sa stala kreatívnou riaditeľkou a pod jej vedením sa značka vzdialila od svojho ironického postoja. V roku 1999 odkúpila MOSCHINO módna skupina Aeffe a od tej doby značka navrhla množstvo modelov pre rôzne celebrity a dokonca aj pre úvodný ceremoniál zimných olympijských hier a v spolupráci so spoločnosťou EA Games vytvorili rozšírenie hry The Sims 4 - Moschino.

Dnes je MOSCHINO jednou z najväčších luxusných módnych značiek na svete a je v súlade s tým, čo by umelci nazvali futuristickou víziou pop kultúry.

Štýl MOSCHINO je identifikovaný ako oblečenie s emotikonmi, prinášajúce mestskú a pouličnú módu do komunity alebo dokonca most medzi detstvom a dospelosťou.

Medzičasom sa definovali ako magnet pre odvážne ženy pretože estetika dizajnu sa stala tak nápadnou s jasnými potlačmi a odvážnymi farbami, ktoré sú takmer opakom módy.

MOSCHINO je v súčasnosti pod kreatívnym vedením Jeremyho Scotta. Značka MOSCHINO pod sebou nesie rôzne označenia určené pre rôzne vekové skupiny a rôzne sociálne vrstvy.

Pokiaľ ide o kreatívne vnímanie s veľmi dobrým zmyslom pre módu a kombinácie farieb sú si obaja veľmi podobní a Jeremy sa zameriava tak ako sa zameriaval Franco na najbizarnejšie predmety a koncepty.

 

V ponuke značky MOSCHINO nájdeme hlavne dámske a pánske oblečenie, ale aj  BOUTIQUE MOSCHINO CHEAP AND CHIC, ktorá je zameraná na druhotnú radu, vytvorenú v roku 1988), ktorá je nasledovaná LOVE MOSCHINO, kde predstavuje rozšírenie dámskej a pánskej kolekcie. Súčasťou je už nielen oblečenie. V ponuke nájdete skvelé šľapky, ktoré sú skvelé počas horúcich letných dní na každodenné nosenie. 

                                       

 

Nakoniec je to všetko o tom ako sa hrať s farbami a maximálne využiť potenciál všetkými smermi. A pri pohľade na kolekciu MOSCHINO si môžete byť istí tým, že táto hypnotizujúca talianska módna značka to s gráciou a eleganciou všetko dokázala.